26 marraskuuta 2012

Ei murtumia

Juu, tulin tossa ensiavusta kotiin ja eihän se murtunut ole se istuinluu, ihan hyvä juttu. Sitä mä vain ihmettelen, että jos se kerran vain vähän tärähti(kuten lääkäri sanoi), niin miksen pysty taittamaan jalkaa, varaamaan painoa sille enkä istumaan sen päällä??
Mutta, te varmaan mietitte et mitä mä oikein säädin siellä tallilla, kun näin vammauduin xD Elikkäs, mentiin Julian kanssa kolmen aikaan tallille, kun olin ollut ensin niillä yötä. Iiris oli hoitaessa ihan jees, vähän isotteli kun mahaa harjattiin.
Maneesissa sitten hetken liinassa juoksutin sitä ja sitten kiipesin selkään. Mä menin siis ilmansatulaa ja tarkoituksena oli hypätä. Aloitettiin menemällä ravissa ympyrällä pientä kavalettia, mutta poni ei oikein ymmärtänyt sen kavaletin ideaa eli Iiris meni läpi... Kun sitten alkoi ravissa sujua, otettiin kavalettia laukassa molempiin suuntiin ja se menikin paljon paremin, kunhan laukka alkoi pyöriä. Nosteltiin sitä estettä siinä sitten muutaman kerran, hypättiin siis n.60cm korkeana sitä. Tämän jälkeen käveltiin hetki ja sain päähäni, että nostetaampa sitä vielä vähän lisää. Julia nosti ja siitä esteestä tuli yllättävän iso... 80cm!!
Tosi hyvin päästiin kuitenkin yli esteestä, mutta siihen se medän voittoputki sitten tyssäsi. Kun tultiin uudelleen poni vetäisi liinatkiinni, eikä suostunut hyppäämään. Sitten uudestaa, taas kielto. Laskettiin estettä 70cm korkeaksi ja lähdettiin uudestaan. Poni oli juuri hyppäämässä, kun sai jonkun hepulin ja lähti aivan järjetöntä laukkaa maneesin katsomopäätyyn. Sain sitä hieman käännettyä ettei törmärä seinään, mutta poni heitti niin valtavan pukin, että meikäläinen lensi komeassa kaaressa Iiriksen jalkoihin. Ja tämä ihana neitihän ei osannut varoa, joten käteni sai tuntea kaviota, Iiris siis astui vahingossa kädelleni, mutta ei todellakaan kunnolla. Mulla siis jostain syystä turpos alahuuli(?), turpos peukalo, kyynärpäähän sattui ja jalka ei kestä painoa. Kaikki muu on jo mennyt pois, paitsi ettei mun jalkani kestä vieläkään painoa... Ja naama on turvoksissa. Pahoittelen sekavaa tekstiä...
80cm♥+mun ilme...

Tää kuva on siitä, kun Iiris läks...
mutta kuvasta sitä vauhtia ja säätöä ei varmaan huomaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti