25 marraskuuta 2012

Viikon kuulumiset ja onnettomuus...

Tiistaina oltiin äiskän kanssa ratsastamassa Iiris. Äiti meni sillä aluksi hetken ja verkkaili sitä. Mä sitten päätin pitkästä aikaa ottaa ponin kanssa vähän hyppyjä. Aloitettiin puomeilla, joita mentiin ravissa ja laukassa. Iiris toimi hyvin ja kulki reippaasti eteen. Laukan nostoissa vaan oli vaähän jökkiä.
Hypättiin aluksi ristikkoa, sitten psytyä ja lopuksi pari hyppyä okserille. Poni oli tosi hyvä
 Keskiviikkona mulla oli tunti ja menin Jessicalla, olin nimittäin toivonut vaihteeksi jotain tallin poneista. Meillä oli tunti ulkona ja sain yllättyä iloisesti siitä, miten hienosti Jessica liikkui. Me aloitettiin ihan vain isolla ympyrällä käynti-ravi siirtymisillä ja taivutuksilla. Poni liikkui eteen tosi hyvin, ja välillä piti jopa pidätellä.
Tän verryttelyn jälkeen me alettiin tehdä avotaivutuksia käynnissä. Tehtiin siis pitkänsivun alkuun voltti, ja siitä sitten lähdettiin avoa. Se voltti ei meinannut onnistua millään, kun mä itse sähläsin. Avo kuitenkin meni ihan mielettömän hyvin ja sain kehuja siitä, miten hyvin Jessican sain menmään. Mentiin avoa myös ravissa, samaan suuntaan. Se meni todella hyvin, kunhan ensin sain oikean tahdin. Samoja juttuja mentiin toiseenkin suuntaan. Käynnissä aloitettiin. Jessica taipui voltilla paremmin, mutta avo oli hieman vaikempaa käynnissä ja ravissa. Jouduin paljon ratsastamaan sisäpohjetta läpi, että alkoi sujua. Laukkaa me ei otettu tunnilla ollenkaan, mutta se ei haittaa ollenkaan. Olen poniin silti todella tyytyväinen.

Laatu♥
Torstaina menin Iiriksellä ulkona ilmansatulaa ja se meni oikein kivasti. Aluksi tehtiin paljon voltteja käynnissä ja volttien väliin pysähdyksiä. Tehtiin myös päädyssä isoa ympyrää, jolla mentiin väistöjä käynnissä oikealle ja vasemmalle. Tämän jälkeen tehtiin ravissa spiraalia, silleen että pienentyessä koottiin ja suurentuessa pidennettiin ravia. Iiris liikkui aivan mielettömän hyvin.

Lauantaina oli seuran pikkukoulut ja ne oli aivan mielettömän hauskat. Minä ja Julia kirjoitettiin sinne sellainen adjektiivitarina Aramarasta. Lisäksi mä sain tietokisasta ja semmosesta kisasta, missä piti naaman liikuttelulla saada kuminauha kaulalle lakut, koska voitin kummatkin. Tietokisassa tosin jaettu ykkössija.
Kaiken lisäksi mä sain tänävuonna sen hienon kiertopalkinnon, koska mä olen kokoajan jaksanut hymyillä ja olen ollut positiivinen, olen ollut tallilla aina kun vain olen voinut. Oli kuulemma ollut yksimielinen päätös, että annetaan se palkinto mulle tänävuonna.Laitan teille kuvan siitä, kunhan blogger ymmärtää, settä se on valokuva...

Sitten myös vähän huonompia uutisia,  mitkä selitän tarkemmin kunhan asiaan saadaan selko. Mulla on siis ehkä murtunut istuinluu, kävin nimittäin eilen ensiavussa, kun ihana ponin viskasi minut alas selästä. Mutta, tähän asiaan palaan kunhan asia varmistuu.

1 kommentti: