03 helmikuuta 2013

29. Iidaa

Joo....otsikko<33 Mutta kirjoittelen nyt tänään vielä tän päivän ratsastuksesta kun sain kuviakin :)

Eli, mun kaveri Iida tuli tänään mun mukaan tallille kokeilemaan Iiristä. Ensin vietiin tavarat ylätalliin, jonka jälkeen haettiin poni. Iiris on nyt aika pitkään pitänyt hoitaessa sellasta ihme säätöä, mutta nyt oli oikein kiltisti, mitä nyt kavioita putsatessa vähän riekkui.
Mä ratsastin Iiriksellä ensin, sellaset 20min. Tein paljon töitä ympyrällä, siirtymisiä, pysähdyksiä, temponmuutoksia yms. Ja alkoihan se poni toimia oikein hienosti.
Tämän jälkeen oli Iidan vuoro kokeilla ponia, ja hyvältähän se näytti. Iida teki kanssa aluksi paljon ympyröitä käynnissä ja ravissa, vähän tutustui poniin, kun ei ole tuolla koskaan ennen ratsastanut. Laukkaakin menivät, ja tosi hienolta näytti! Sain päähäni myös Iidan jälkeen hypätä pienen esteen, jonka Idakin pumina ja pikkuisena esteenä ylitti. Hän sai tosin huomata mun ainaiset valitukset todeksi: Iiriksen satulalla on mahdotonta hypätä.
Mä siis Iidan jälkeen kiipesin takaisin selkää, otin parit hypyt ja loppuverkan. Hypysitä voin tyytyväisenä sanoa, että en ole tolla sen mun tippumisen jälkeen hypännyt ja olen kyllä todella tyytyväinen, vaikkei este kovin suuri ollutkaan.
Loppukäynnti käytiin kävelemässä maastossa ja otettiin kaikkia talvikuvia.


Iida & Iiris


Iiiiso pomppu


3 kommenttia:

  1. Otitteko te vaan 2 talvikuvaa? Laita loput muihin postauksiin :) Ja vähän hyvä toi vika kuva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Otettiin me enemmän, mut loput saan vähän myöhemmin ja joo, voin laittaa niitä :)

      T.Emppu, joka ei nyt viitsinyt kirjautua

      Poista
  2. Hah mikä pomppukuva toi viides! :D

    VastaaPoista