13 maaliskuuta 2013

41. Vastauspostaus

Ihan ensin mun pitää sanoa W A U, tietä lukijoita on jo 27!! Mun täytyy tehdä joku super erikoispostaus sitten, kun saadaan 30 täyteen.
Ksymyksiä tuli yllättäävn paljon, enemmän kuin oletin ja ajattelin nyt niihin sitten vastailla. Muuttelin tässä muuten myös ulkoausa ja lisäsin noi infosivut. Mitä pidätte?

01. Mikä saa sut jaksamaan sairaudesta huolimatta?
Hmm... Mulla on ihana harrastus, hevosilta saa aina sellasta positiivasta energiaa. Hoitojen välissä on ollut todella piristävää nähdä hevosia ja päästä ratsastamaan, siinä on vaan sitä jotai. Ja sitten on tietysti kaikki ihanat kaverit, ketkä on mun tukena. Joten, eiköhän ne kaverit ja hevoset ole pääsyynä siihen, että jasan tsempata :)

02. Osasitko odottaa, että sulla olisi joku vakava sairaus?
En todellakaan! Silloin kun mulle tästä alunperin kerrottiin, olin ihan puullapäähänlyöty, olin itse veikannut vaan jotain flunssaa tms.

03. Miten sun sukulaiset on ottanut sun sairauden vastaan?
Mä veikkaan, että ne järkyttyi enemmän kun mä. Aikuisia kun niistä suurin osa on, tiesivät heti mitä sana leukemia tarkoittaa. Mutta, silti ovat kaikki olleet mun tukena.

04. Ärsyttääkö sua kun ihmiset valittaa ´pikkuvaivoistaan´?
Tavallaan joo, mutta tavallan ei. Itse en enää valita siitä jos esim. päätä särkee, koska tiedän että pahempaakin on ja olen itse sen kokenut, mutta toisaalta eiväthän kaikki tiedä miten paljon vakavampiakin vaivoja voi olla, jos ei niitä itse ole kokenut...

05. Miten sun sairaus huomattiin?
Mulla oli ollut tosi pitkään flunssa, jonka jälkeen mä huomasin mun niskassa kaksi pientä pattia. Me mentiin sitten niitä näyttämään lääkäriin ja ne osoittautuivat ihab vain nestepateiksi. Samalla multa mitattiin kuume, joka oli 38.5 eikä mulla ollut yhtään kuumeinen olo ja olin tullut lääkäriin koukusta. Tämän vuoksi mentiin sitten verikokeisiin ja veriarvojen perusteella ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin leukemia. Mun leukosyytit eli valkosolut oli siis 51 vaikka normaalisti niiden kuuluisi olla 5-8. Reilusti yli puolet mun valkosouista oli siis blasteja eli syöpäsoluja.

06. Miten sun perhe otti asian vastaan?
Mä en oikeestaan muista, kun olin silloin itekkin niin pihalla kaikesta, mutta kyllä ne aika pahasti järkyttyi. Mutta ihan hyvin ne sen kai otti vastaan :)

07. Mikä on sulle elämässä tärkeintä ja mitä arvostat?
Tärkeintä mulle on ratsastus, kaverit ja perhe, niinkuin varmaan monelle muullekkin. Mitä mä arvostan...? Voi vitsi tää on vaikee, joutuu ihan ajattelemaan! Äh, en mä osaa vastata tähän... Sanotaan nyt vaikka, että mä olen tän sairauden myötä oppinut arvostamaan kaikkia elämän pieniä asioita, mitä olen aikasemmin pitänyt ihan itsestäänselvyyksinä.

08. Ja kuka on sun lempi julkisuuden henkilö?
Johnny Depp ja Amanda Seyfried - Kirjotinkohan mä ton sukunimen oikein??

09. Mikä on haaveammattisi?
Mä en oikeastaan vielä tiedä :) Sairaanhoitaja veri- ja syöpätautien osastolla tai sitten joku hevosiin liittyvä.

10. Haluisitko hevosalle töihin vai jonnekkin muualle, jos niin mihin?
Tavallaan mä haluaisin hevosalalle, mutta en tiedä yhtäkään ammattia, mikä mulle siellä sopisi. "Esteratsastaja" kun ei oieastaan ole ammatti, jolla voisin itseni elättää. Toisaalta mua kiinnostaisi sairaanhoitajan tai lääkärin ura, kuten tossa ylemmässä käykin ilmi, mutta en tosiaan vielä tiedä yhtään.

11. Mitä aiot tehä seuraavan kerran kun pääset ratsaille?
Aion keskittyä siihen, että saan Hurrin liikkumaan kunnolla ja että osaan itse istua suorassa ja pitää jalat paikoillaan.

12. Entä milloin teet videopostauksen sieltä TAYS:sista?
Hyvä kysymys, voisinhan mä sitä yrittää tässä tehdä jos kehtaan.

13. Koska aiot käydä seuraavan katsomassa sitä oria?
Huomenna xD

14. Saanko mä sit tulla sun kaa kattoo sitä varsaa??XD
Musta tuntuu että tää kysymys on Julialta... Mut hei, tietty sä saat tulla!

15. Ja koskas pääsen teille?XDDD
Tääkin taitaa olla Julialta. Sä pääset meille heti kun mä pääsen kotiin :)

16. Millasia värejä suosit poneillasi entä itselläsi?
Hurrilla mä tykkään vaaleansinisestä ja mustasta, Iiriksellä pinkistä ja punasesta ja ittelläni käytän yleensä sinistä tai rukseeta. Mulla taitaa käydä yleensä niin että poneille mä ostelen kaikkia söpökä juttuja ja ite kuljen niissä vaatteissa mitkä ekana käteen sattuu.

17. Mitkä on sun tavoitteet ratsastuksessa?
No lyhyellä tähtäimellä se, että oppisin pitämään jalkani paikoillaan hypätessä ja että saisin myös Hurrin ratsastettua semmoiseen siistiin muotoon. Pitkälä tähtäimellä haluaisin päästä kisaamaan Iiriksen kanssa enemmän koulupuolella ja sitten myöhemmin sen vauvan kanssa estepuolella. Ja miksei me Iirsankin kanssa esteitä kisattaisi.

18. Mitkä on Hurrin ja Iiriksen parhaat entä huonoimmat puolet?
Hurrissa parasta on se, että mä voin luottaa 100% siihen ja se muhun, eikä se ikinä hölmöile omiaan. Huonointa taas ehkä se, että Hurri on ihan hirvee hösöttäjä, eikä oikein malta missään seistä aloillaan.
Iiriksessä parasta on se, että se yrittää parhaansa aina ja huonointa se, että maastoilusta ei sen kanssa tule oikeastaan yhtään mitään.

19. Este- vai kouluratsastus? perustele
Esteratsastus! Esteet on kouluratsastukseen verrattuna enemmän vaan mun juttu. Esteillä on jotenkin enemmän ns. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, ja se tunne kun hevonen hyppää jonkun 80cm esteradan ja kuuntelee sua kokoajan. Tuntuu kuin lentäis niiden esteiden yli ja... Esteratasastus vaan on mun mielestä  paljon monipuolisempaa ja vauhdikkaampaa kuin kouluratsastus.

20. Millainen olisi sun unelmahevonen?
Hurri 14 vuotta nuorempana.

21. Keltä oot opinut eniten hevosurheilusta?
Ehdottomasti meidän ratsastuksenopettajalta/Aramaran omistajalta Anni Roivakselta.

22. Mikä on parasta mitä voi tehdä hevosen kanssa?
Pitkä maastolenkki ilmansatulaa hyvässä seurassa ja rennosti köpsytellen.

23. Mikä on sun suosikki ratsastaja?
Niina Fagerström

24. Oletko kisannut ?
Joo olen. Koulussa HeC ja kerran HeB esteillä 40cm - 80cm tasolla, kaikki kisat Hurrilla.


4 kommenttia:

  1. Jee! Kysymyspostaus valmis! Vähänkö kiva oli ja tää usi ulkoasu on kyl hieno<3 Lauantai rulettaa!!!!!! Tulee best day everrXDD

    T. Juliaa

    VastaaPoista
  2. olen julsu täysin samaa mieltä, lauantai rules!!!!

    VastaaPoista
  3. Mä en ees kerennyt lähettää niitä kysymyksiä.. xD
    Millon mä voin tulla teille? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. lällälllää xDD
      No siiiiis, sitten kun mä pääsen kotiin ku nyt oon sairaalassa, siihen menee ainaki muutama viikko ja sit ku tuut ni teil pitää olla kaikki terveenä :D

      Poista