22 huhtikuuta 2013

70. Västäräkistä vähäsen

Vautsi, ulkona oli aivan uskomattoman ihana ja kesäinen ilma! Mä pääsin tänään siis käymään ulkona, ja melkein tunnin me tossa sairaalan pihassa äidin kanssa rullailtiin pyörätuolilla.
Ootteko te nähneet västäräkkejä? Mä näin tänään kolme tai neljä! Kyllä se kesä sieltä tulee, kun eikös siinä yhdessä lorussakin sanota että Kuu kiurusta kesään, puolikuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään. Lisäksi löytyi kolme leskenlehteä ja narsisseja tai krookkuksia tai mitä ikinä ovatkaan, sekä tulppaaneja jotka ei vielä kuki.
Ihan huippua oikeesti, ulkona tarkeni pelkässä hupparissa eikä lunta ollut kuin muutamia länttejä siellä ja täällä.
Lisäksi tänään varmistui se kantasolusiirron päivä. Se on 13.6 mutta me mennään Hesaan jo 6.6 koska ensin on kaikkia esihoitoja. Esihoitoihin kuuluu muistaakseni sytostaattihoito ja sädehoitoa, mutta niistä kerron lisää kunhan itsekkin tiedän enemmän. Lisäksi me mennään toukokuussa tutustumaan siihen osastoon ja juttelemaan niistä siirto hommeleista. Jännää! Mä oikeastaan ootan aika innolla sitä siirtoa, koska sitten mä paranen ja pääsen taas elämään normaalia elämää. Niitä esihoitoja mä en niinkään oota, koska tiedän jo nyt, että niistä tulee todella huono - olo.
Ja sitten taas jotain iloisempaa asiaa. Tilattiin mulle netistä rippimekko, jonka pitäisi varmaan kohta saapua postissa. Mä siis käyn täällä sairaalassa luterilaisen riparin, vaikka oon ortodoksi ja sitten mulle pidetään semmoiset epäviralliset rippijuhlat täällä sairaalassa. Virallinen konfirmaatio on sitten kun täytän 18v. ja saan virallisesti vaihtaa luterilaiseksi.

4 kommenttia:

  1. Sä oot niin reipas ja sulla on niin ihana asenne. :) tsempit lähetän sulle paranemiseen ja kantasolusiirtoon. :) oon lukenu jo jonkin aikaa blogiasi ja nyt päätin kirjoittaa sulle. On se niin väärin että lapsi joutuu kokemaan tuolaisen vääryyden.:( onneksi sulla on noi ponit varmaa on sellaiset voima-lähteet sulle.?:) ja tietenkin sinun omat vanhemmat ja ystävät.:) toivon sinulle paljon voimia ja hyvää kevään jatkoa.:)
    T: Hannele

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä kaikkiin hoitoihin!!
    Voi kun kiva toi riparijuttu, ja sekin on kiva kun siitäkin saat tekemistä ja ajattelemista sairaalassaoloaikaan :) Laitathan kuvia sun mekosta, ja juhlista kans?
    Ja kiitos kun päivität niin ahkerasti, ja jaat sun elämää meidän lukijoiden kanssa! Taatusti kaikki toivoo sulle voimia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Ja joo, voin laittaa mekosta ja juhlista kuvia :)

      Poista