29 huhtikuuta 2013

73. Shoppailuja ja valittelua

Niin, jos vaikka aloitan sillä valittamisella, niin sitten jää iloisista uutisista kaikille hyvä maku suuhun...
Julialta oon nyt sitten kuullut, että joku on mennyt ja napannut mukaansa sekä Iiriksen kumisuan, että sen pääharjan. Veikkaampa, sen olevan jonkun niistä pienemmistä tytöistä, keitä tallilla tiistaisin pörii, mutta en tiedä, joten en ketään rupea syyttämään. Ärsyttää tosin noiden harjojen katoaminen, koska Julia on itse etsinyt harjoja molemmista talleista sekä muiden hevosten harjakopista, eikä ole niitä löytänyt. Yksi Iiriksen harja oli erään tiistain ratsastustunnin jälkeen löytynyt pesarista pestynä, märkänä ja täynnä turvetta muutaman muun harjan alta... Miksi ihmeessä? Iiriksen omien harjojen seasta oli löytynyt Husanan piikkisuka, sekä Ronjan kaviokoukku. Molemmat Iiriksen karvoja täynnä. En tosiaankaan tajua miksi. Kummallakaan välineellähän ei hevosta kuuluisi harjata, ja Iiriksen omista välineistä kyllä löytyy kavikoukku ja harjan/hännän selbitykseen tarkoitettu "hiusharja". Tällainen harjojen katoaminen yms. on aivan suunnattoman ärsyttävää, koska itse en asialle mitään voi tehdä, eikä tässä voi ketään syytelläkään, kun ei aisasta ole sen tarkempaa tietoa. Kaiken lisäksi tallilla taitaa jotkut pienemmät tytöt olla siinä käsityksessä, että Iiris ei olisi meidän omamme ja Hurrilla olisi leukemia. Nuo ovat tietenkin sellaisia asioita, mitkä laitetaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ajattelin niistäkin täällä kertoa. Jos siis tuon kaltaisia puheita satutte kuulemaan, ne eivät pidä paikkaansa. Minä tässä sitä leukemiaa sairastan eikä Hurri :D
Ja minä en ole näitä asioita itse kuullut, vaan Julia, mutta luotan hänen sanaansa täysin, eli en täällä mitään valheellista tietoa jakele...

No, mutta siirrytäämpä sitten niihin iloisempiin asioihin. Mun rippijuhlat on 18.5 ja sinne on näillä näkymin tulossa tallilta Kati, Julia ja sen äiti, mun äidin veljet, yks mun serkuista, Mummit ja vaari sekä mun äiti ja iskä ja minä itte. Ihan kelpo kokoonpano siis on.
Tänään mä ostin GinaTrico:n nettikaupasta itselleni shortsit ja tuubitopin kesäksi. Niistä voin laittaa kuvaa, kunhan saapuvat. Lisäksi viimeviikolla tilattiin DesingSkins:siltä mun puhelimeen kuoret, jotka on varustettu Iiriksen kuvalla. En vain tiedä, mahtavatko kuoret ikinä saapua, sillä saatettiin vähän sössiä sen tilauksen kanssa. Jos ei niitä tässä 1-3 viikon aikana ala kuulua, kuten pitäisi, niin otetaan sinne firmaan sitten yhteyttä ja kysellään.
Ja Iiriskin tulee tänne ensiviikolla, varmaan maanantaina tai tiistaina. Tai ei tänne, vaan Kangasalle astutettavaksi. Ihan huippua kun sitten voin jokapäivä käydä sitä moikkaamassa ja taluttelemassa. Nyt pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että astutus onnistuu, eikä Iiris anna sille orille köniin. Ja, että Iiriksellä olisi kiima, koska sekin riski on että tamman kiimat loppuu tykkänään kun saapuu uudelle tallille eikä ole edes rakas Lennart mukana.

Iloista vappua myös kaikille lukijoille jo etukäteen, kun en kuitenkaan vappuna sitä muista toivottaa!
"Iiik, siellä on heppakoppi, se syö mut!" Kuva on otettu silloin kun valittelin, että kentällä on koppi, jota Hurri pelkäsi ja juuri tätä mä tarkoitin...
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti