20 heinäkuuta 2013

104. Muistelua

Selailin tänään seuran sivuilta vanhoja kilpailutuloksia ja muistelin kaikkia niitä kisoja missä ollaan Hurrin kanssa oltu. Ajattelin jakaa teidän kanssa muutaman kivan ja ei niin kivan kisamuiston.

 
Seuraestekilpailut 8.11.2009 40cm
Mun ja Hurrin ensimmäiset kisat, joissa sijoituttuiin neljänsiksi. Nämä kisat on erityisesti jäänyt mieleen, koska verryttely oli aika pelottava mun osalta. Olin silloin todella pieni, verkassa ravailin ihan normaalisti ja kun oli oven kohdalla olevassa kulmassa joku vieras poni potkaisi Hurria. Ei, en ratsastanut liian lähelle vaan tämä kyseinen poni tuli takanamme eikä ollut yhtään ratsastajansa hallinnassa. Hurri reagoi tähän vetämällä kunnon pukin, minkä seurauksena minä lensin pää edellä maahan. Pääteltiin äidin kanssa, että Hurri säikähti tästä vielä lisää sillä se painoi maneesin toiseen päähän ja pisti pystyyn sellaisen shown että huhhuh. Se hyppi ja pomppi ja keuli ja sekoili hyvän tovin, kunnes saatiin se kiinni. Mua ei sattunut yhtään, mutta jalustin kolahti naamaan, koska mun naamaa koristi pitkä punainen raita. Hyppäsin vielä yhden esteen, ja tietenkin tämä samainen poni seisoi suoraan esteen edessä vaikka olin kuuluvasti huutanut este ja verryttelyn valovojakin oli asiasta maininnut. No, hevonen väsiti onneksi ajoissa ja sain esteen hypättyä.
Radan olisin halunnut mennä ravissa, mutta arvatkaas ravasiko ponini. No ei. Tultiin kuitenkin neljänsiksi, mikä oli todella hyvin ekoiksi kisoiksi.
Kuva ei ole otettu kisapäivänä, mutta näin pieni olin sillon 2009

 
Seuraestekilpailut 14.3.2010 60cm
Nämä olivat aluekisat, mutta osallistuin seuraluokkaan, omalla tallilla kun järjestettiin. Ehkä yhdet parhaiten menneistä kisoista ja sijoitus oli 2/11. Muuta en näistä kisoista oikeastaan muista.
 
Seurakoulukilpailut 25.4.2010 B-merkin kouluohjelma
Sain jonkun kummallisen päähänpiston osallistua tuohon luokkaan, vaikka ei oltu Hurrin kanssa startattu edes C:merkkiä... Rata ei todellakaan ollut siisti, hevonen ei kulkenut muodossa tai muutakaan, koska taitoa ei ollut. Läpi me kuitenkin päästiin ja oltiin seitsemänsiä prosentein 53,5...
Näin jälkikäteen kyllä hävettää, koska olen saanut parempiakin prosentteja ja olisi todellakin pitänyt aloittaa helpommasta luokasta. Samassa luokassa äiti tuli Hurrilla toiseksi 60,4:llä prosentilla.
 
Seuraestekilpailut 23.5.2010 50cm
Näistä kisoista mulla ei ole enää mitään muuta muistikuvaa että mukaan lähti valkoinen ruusuke, eli sijoitus oli 3/13.
 
Seuraestekilpailut 07.11.2010 50cm
Jälleen kisat joista en oikein muista mitään, mutta hyvin menivät nämäkin, koska sijoitus oli jälleen 3/12.
 
Seurakoulukilpailut 17.4.2011 Helppo C:1 2000
Olin järkevä ja osallistuin helpompaan luokkaan kuin viimeksi. Hurri oli radalla aivan unelma, toimi ja kuunteli kaikkia apujani. Olin todella ylpeä kun sijoituimme kolmansiksi ja saimme jälleen valkoisen ruusukkeen!
 
Seuraestekilpailut 15.5.2011 70cm
Siirryttiin vähän isompaan luokkaan ensimmäistä kertaa. Hurri oli näissä kisoissa aika väsynyt, koska oli ollut edellisenä päivänä kahdella eri ihmisellä valmennuksessa. Sijamme oli 10/13 mutta se ei haitannut yhtään. Tehtiin nollarata ja selvittiin elossa.

Estekilpailuharjoitukset 15.9.2012 80cm
Sairastumisesta seurasi pieni kisatauko ja nämä olivat ensimmäiset kisat sairastumiseni jälkeen. Hyppäsin siis ekan kasikympin ja vaikka toiselle esteelle tuli pudotus, olin niin iloinen sen radan jälkeen. Vaikka ei sijoituttu tai edes tehty nollia, on nämä mun ehdottomat suosikki kisat. Hurri suorastaan lensi esteiden yli ja kuunteli kerrankin mun pidätteitä, mitä se ei yleensä tee. Omaankin ratsastukseen olen erittäin tyytyväinen, pääsin hyppyihin kunnolla mukaan ja muistin myödätä kaikilla esteillä. Valitettavasti näistä kisoista on vain tärähtäneitä kuvia :(

Seuraestekisat 5.5.2013 60-80cm
Taas jäi monet kisat välistä kun leukemia uusi ja nämä kisat sattuivat olemaan silloin kun olin kotona, joten tottakai halusin osallistua, vaikka pohjalla oli vain yksi hyppykerta jossa Hurri oli kuskannut mua 6-0. Kisoissa poni kuitenkin oli niin rauhallinen ja varovainen että ei voi muutakuin ihmetellä. Mua jännitti aika paljon, koska edellisellä ratsastajalla se oli kieltänyt ulos oksereilla. Mun kanssa poni ei kuitenkaan edes epäröinyt hypärä kyseisiä esteitä. Ainoa moka radalla oli, että käänsin yhdeltä esteeltä vahingossa väärään suuntaan ja ylitin lähtölinjan, josta 4vp, mutta mitäs pienistä.

8 kommenttia:

  1. Kiva postaus oli! :) Hahaaa toi kun osallistuit HeB:hen niin oli kyllä hauska!=D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) ja joo, ja pohjana oli muutama tehtävärata :D

      Poista
  2. Ihana tää uus ulkoasu! Ja ootte ihania Hurrinkaa tossa pyöreessä pikku kuvassa!:3 ja kiva postaus! :)

    VastaaPoista
  3. Haluukko kertoo mistä toi eka kuva on? Näyttää jotenkin tutulta toi tausta :D

    VastaaPoista
  4. Kivoja postauksia ja tää varsinkin! ;)

    VastaaPoista